⬅️ Zpět na hlavní stranu e-Lvíčat

Od 10. května se konečně zase začínáme na živo potkávat na schůzkách! Pro jejich konání ale musíme dodržet řadu pravidel a platí některá omezení. Jsme ale přesvědčeni, že vše i tentokrát společně zvládneme a schůzky budou moci zdárně proběhnout.

Od 31. května platí změny některých opatření, označeny jsou v textu touto 🆕 ikonkou.

  • 🆕 Změna od 31. května: nadále se budeme snažit dělat schůzky venku, ale s ohledem na uvolnění opatření bude přeci jen možné v případě nepříznivého počasí uskutečnit schůzky uvnitř v klubovně.
    Schůzky až do konce školního budou probíhat pouze venku.
  • Sraz na schůzky bude před Sokolem – dole u hlavního vchodu do Sokolovny (mimo budovu), na stejném místě i budou schůzky končit (i v případě, že budou probíhat uvnitř – vedoucí děti doprovodí ke vchodu). 🆕 Prosíme nevstupujte do budovy Sokola.
  • Pro pondělní schůzky (Stopaři, Supráci): Na každou schůzku musí každý účastník donést nové čestné prohlášení o tom, že je otestovaný – podrobnosti viz níže.
  • 🆕 Pro středeční schůzky (Ninjalvové) již není od 31. května třeba odevzdávat čestné prohlášení a podstupovat testy. Je to z důvodu, že těchto schůzek se účastní do 10 osob, a tak se na ně vztahují mírnější omezení.
  • Na schůzky přicházejte s ochranou úst a nosu dle aktuálně platných opatření; sundavat si je budeme případně až po přesunu z místa srazu a při aktivitách, u kterých je možné zajistit rozestupy.
  • Účast na schůzkách je možná pouze pro členy oddílu.
  • V průběhu června počítáme s celodenními výpravami: v sobotu 19. 6. pro družinku Ninjalvové a v neděli 20. 6. pro obě pondělní družinky. O víkendu 5.–6. června budou mít Ninjalvové své plánovací srazy k prázdninové expedici. Více viz plán akci.

Akce oddílu EAI se budou konat za podobných podmínek, jejich termíny a další pokyny domluví vedoucí oddílu přímo se členy.

Jaké jsou třeba testy a čestné prohlášení

Každý účastník pondělních schůzek (🆕 již neplatí pro středeční schůzky Ninjalvů) a obecně všech akcí, na kterých je více jak 10 osob, musí před každou schůzku doložit, že je otestovaný, nebo splňuje některou z dalších variant, na základě kterých se může činnosti dle nařízení ministerstva zdravotnictví zúčastnit. Příslušnou variantu zaškrtněte na tomto čestném prohlášení, které je třeba vždy na začátku schůzky předat vedoucímu.

Pokud jsou děti otestovány daný týden ve škole (typicky v pondělí) a s negativním výsledkem, je situace jednoduchá a jen podepíšete čestné prohlášení a máte hotovo.

Pokud jsou děti v daném týdnu na rotační výuce doma, a tedy nejsou součástí pondělního testování ve školách, je několik možností:

  1. Preferovaná varianta je mít potvrzení o negativním testu z veřejného testovacího místa. Antigenní testy platí 72 hodin, PCR test 7 dní. Výhodou je, že antigenní test je zdarma, je spolehlivější než samotestování a lze jej použít i pro další volnočasové aktivity v 72 hodinách od jeho provedení. Pro účastníky pondělních schůzek by to znamenalo zajít na testy během víkendu nebo v pondělí před schůzkou, pro středeční schůzky někdy mezi pondělkem a středou. Potvrzení o výsledku testu stačí ukázat na začátku schůzky na papíru nebo z mobilu, nebudeme jej vybírat.
  2. Povolena je také varianta samotestování testem z lékárny. Ovšem dle nařízení ministerstva je toto otestování možné pouze bezprostředně před začátkem schůzky pod dozorem vedoucího. Zřizovat si takové „testovací centrum“ na ulici nám z mnoha důvodů nepřijde zrovna praktické, a raději bychom to nechali jen jako poslední variantu. Pokud byste ji někdy potřebovali využít, je třeba se předem domluvit s vedoucím dané schůzky, dorazit o 15-20 minut dříve a pod dohledem vedoucího provést svůj donesený samotestovací antigenní test.
  3. Další možností je doložit laboratorní potvrzení o tom, že dítě onemocnění COVID-19 prodělalo v posledních 90 dnech (a zároveň uplynula lhůta pro ukončení izolace). I zde stačí případně ukázat na papíru nebo v mobilu, nebudeme jej vybírat.
  4. Poslední varianta doložení dokončeného očkování je zatím spíše teoretická...

V případě dotazů nám prosím napište na e-mail e@lvicata.cz nebo se domluvte s vedoucím daného oddílu či družinky.